Otroška igrala so v zgodnji fazi razvoja vašega otroka najpomembnejša za razvoj motoričnih sposobnosti in s tem tudi živčevja ter možganov. Znanstveniki so dokazali, da če se otrok že zgodaj razvija motorično, se hkrati razvijejo njegovi možgani, kar je bistvenega pomena za nadaljnje življenje. K temu največ pripomorejo kvalitetna otroška igrala, ki morajo biti varna in privlačna ter domiselno narejena za razvoj otrokove gibalne in kognitivne sposobnosti. Kakovostna igrala boste našli na tej povezavi http://zunanja-igrala.si, kjer lahko naročite zunanja igrala, ki so namenjena prav razvoju vašega otroka v celoti.
Starši so dogovorni za otrokov motorični in kognitivni razvoj
Kakovostna otroška igrala so izdelana tako, da otroka privabijo in ga usmerjajo k razvoju motoričnih in kognitivnih sposobnosti. Na začetku dojenček le spi in se prehranjuje ter maha z rokami in nogami. Kmalu se začne plaziti. Nato se postavlja na nogi in se uri v hoji, nekateri prej, drugi kasneje.
Tisti otroci, ki se razvijajo motorično prej in shodijo zgodaj, so bili na nek način spodbujeni od okolice. Največ na to vplivajo starši in sorodniki pa tudi vzgojiteljice. Pri tem si odrasli za spodbujanje otrokove motorike pomagajo z raznimi igračami, ki jih postavljajo v bližino, da se otrok mora potruditi do nje priti in jo uporabljali na več načinov.
Takrat se otrokova motorika in kognitivni razvoj začneta. Ko otrok opazuje igračo, jo preizkuša na vse načine, dobiva vedno več izkušenj in hkrati idej, kako bi jo še uporabil. Tako se začno razvijati njegovi možgani, razmišljanje in domišljija.
Otroška igrala spodbujajo motorični razvoj otroka
Ko je otrok malo bolj stabilen, lahko začne uporabljati zunanja otroška igrala. K temu ga spodbudijo tri ključne stvari in sicer starši, opazovanje igre drugih otrok in privlačnost igral. Kakovostna igrala so namenoma izdelana tako, da so živih in privlačnih barv, ki jih otroci vidijo. Otrok namreč še nima tako razvitih možganov, da bi videl celoten spekter barv, zato se zanje največkrat uporabljajo močna rdeča barva, rumena in modra, dejansko osnovne barve. Otroka taka igrala zanimajo in ga vlečejo k sebi kot magnet.
Ne moremo dovolj poudariti, kako zelo je pomemben motorični razvoj otroka za razvoj živčevja in njegovih možganov ter hkraten kognitiven razvoj. Kakovostna otroška igrala so raznovrstna in upoštevajo, da se na njih igrajo otroci različnih starosti ter sposobnosti, zato vsebujejo nizke ovire, gredi, klopi, gugalnice, kot tudi visoka plezala, majhne in velike tobogane, vrvi in mreže za plezanje, cevi za plazenje, vrtiljake in podobno.
Otrok mora razvijati motoriko obeh polovic telesa enako, neglede na to, ali je desničar (60 % populacije), levičar (40 % populacije) ali oboje ročen (manj kot 1 % populacije). Če je vaš otrok desničar, morate pri njem spodbujati uporabo tudi leve roke in noge, za levičarje pa velja obratno. Oboje ročni otroci dostikrat po potrebi menjajo roki, se pa navadijo največkrat na desno roko, ker je naša kultura še vedno tako usmerjena.
Oboje ročni otroci imajo izjemno prednost, ker se jim možganska polovici razvijata hkrati in so uspešni na vseh področjih, tako v umetnosti, jezikoslovju, družboslovju kot v naravoslovju. To so mali genialci, kar pa se da doseči z drugimi otroci enako, če se jih spodbuja uporabljati obe roki in nogi enakomerno.
Otroška igrala spodbujajo telovadbo otroka z uporabo lastne telesne mase, kar se dogaja pri plezanju, plazenju, teku, visenju in skakanju. To je najboljši in najbolj zdrav način razvoja otroške motorike.
Otroška igrala spodbujajo kognitiven razvoj vašega otroka
Zunanja otroška igrala morajo biti narejena tako, da so prijetna za uporabo in pa da spodbujajo otroško domišljijo. Tako se otroci začno igrati sami ali z drugimi otroki na primer na vlakcu, vrtiljaku, gugalnici, pri plezanju, na toboganu in si vmes izmišljujejo zgodbe. Skozi te zgodbe si predstavljajo nekaj, kar hočejo postati in tako pridobivajo izkušnje za bodoče.
Hkrati z domišljijo in pogovorom z drugimi odraslimi ter otroki razvijajo besedni zaklad ter domišljijo, ki je osnova in bistvo kognitivnega otrokovega razvoja. Pri treh letih na primer nekateri otroci znajo 50 besed, drugi pa že 500, kar je za otroka bogat besedni zaklad. Zato lahko že sam izraža svoje občutke, strahove, ideje in domišljijo ter pripoveduje preproste in osupljive zgodbe.
K temu jih spodbujajo kakovostna, premišljeno izdelana otroška igrala s svojimi zanimivimi oblikami in barvami. Otroka vedno spodbujajte, da na igralih sam izumlja, kako bi svoje telo lahko še uporabil. Bolje je, da mu prepustite, da to ugotavlja sam in opazuje druge otroke, kot da mu vi pokažete, ker bo izgubil interes in voljo.
Če starši otroka preveč razvajajo in mu položijo vse v naročje, otrok postane len in ne razmišlja več, postane vodljiv in v življenju kasneje ne bo uspešen. Otroška igrala naj uporablja po lastni pameti ter domišljiji, najbolje, da ga pustite samega in ga od strani opazujete. Ko vas bo potreboval, vas bo gotovo poiskal, stekel k vam, se pocrkljal in spet stekel nazaj k svojemu interesu, ki so otroška igrala.
Otroci se morajo igrati veliko časa, mlajši kot so, več igre potrebujejo in manj učenja. Narobe je, če starši otroka zgodaj učijo in mu polnijo glavo s podatki, ki jih ne razume in ne more predelati. Najprej se mu morata razviti motorika ter živčevje, šele na podlagi tega se lahko razvijajo možgani. Zato dovolite svojemu otroku, da uporablja otroška igrala čim dlje časa je mogoče in da se giblje čim več časa v dnevu, tudi, ko bo starejši in odrasel. Saj veste, zdrav duh v zdravem telesu, so rekli že stari Grki.